Flytt stilling i selvbetjeningsportalen – brukerveiledning for godkjenner 1

Denne brukerveiledningen viser hvordan du behandler skjemaet Flytt stilling i selvbetjeningsportalen. Veiledningen passer for deg som er Godkjenner 1.

Oppdatert

Innkurv

Logg deg inn i selvbetjeningsportalen og klikk på innkurv for å behandle Flytt stilling. 

Her kan du se hvilken leder som har sendt inn oppgaven, sendedato og forfallsdato.

Trykk på «Åpne oppgave» for å behandle oppgaven. Da kommer du inn i registreringsbildet som viser hva leder har fylt ut.

Kontroll av skjema

Sjekk at det er oppgitt riktig startdato og ansatt. 

Under arbeidsforhold har leder registrert endringer på organisasjonsenhet, geografisk arbeidssted/personaldelområde (PDO) og/eller endring på kostnadstilordningen.

Hvis noe av dette ikke stemmer må du sende skjemaet i retur til leder og be leder om å gjøre endringer.

Innsending av skjema

Hvis alt er utfylt korrekt kan du godkjenne skjemaet ved å trykke «Godkjenn» nederst til høyre.

Hvis det er gjort endringer som krever ny godkjenning av leder, må skjema sendes i retur. Det gjør du ved å trykke på «Returner» nederst til høyre. Ved retur må du fylle inn årsak for returen i merknadsfeltet som kommer opp.

Ønsker du et oppsummering/sammendrag av det som er registrert, kan du trykke på «Se sammendrag». Du får da opp et sammendrag som du kan lagre som et PDF dokument.

Kontaktinfo
Har du spørsmål om innholdet på denne siden, send en e-post til postmottak@dfo.no.
Fant du det du lette etter?